• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

„Eternal Bliss” – „demurrage” jako maksymalna kwota odszkodowania

18 listopada 2021 roku Sąd Apelacyjny (Court of Appeal (Civil Division)), w składzie Lord Geoffrey Vos (Master of Rolls), Lord Justice Newey oraz Lord Justice Males, wydali bardzo oczekiwane przez środowisko morskie orzeczenie w sprawie „K Line Pte Limited and Priminds Shipping (HK) Co. Limited” [2021] EWCA Civ 1712 (zwane dalej „ETERNAL BLISS”).

14.10.2022, 10:23
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Sudan zawarł ugodę z rodzinami ofiar ataku terrorystycznego na okręt USS Cole

Sudańskie ministerstwo sprawiedliwości ogłosiło w czwartek, że podpisało w Waszyngtonie ugodę z rodzinami amerykańskich marynarzy, którzy zginęli w 2000 r. podczas ataku terrorystycznego Al-Kaidy na okręt USS Cole w Jemenie.

13.02.2020, 15:05
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ustalenie wysokości szkody w przypadku niewykonania umowy przewozu przez przewoźnika – analiza w świetle prawa angielskiego

U podstaw zawarcia umowy przewozu (contract of affreighment) leży podstawowy cel tej transakcji – przewóz określonego umową ładunku w danej relacji transportowej (port załadunku - port wyładunku).

06.07.2018, 08:42
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Zderzenie statków – ustalanie wysokości szkody w świetle prawa angielskiego („The Astipalaia”)[1].

Sprawa niniejsza dotyczyła zderzenia dwóch statków „Astipalaia” i „Hanjin Shenzhen”, które miało miejsce na wodach w pobliżu Singapuru. Statek VLCC – „The Astipalaia” operujący w regularnie odnawialnym zatrudnieniu frachtowym podchodził do portu wyładunkowego. Statek, jako taki, uznany był przez czołowe firmy światowego przemysłu paliwowego (tzw. „oil majors”) za zdatny do zatrudniania w obszarze tzw. „VLCC spot market”. Po zderzeniu, statek dopłynął do terminalu wyładunkowego i wyładował ładunek. Następnie po dokonaniu w

01.11.2015, 05:10
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Rosja zapłaci za areszt holenderskiego statku

Rosja ma zapłacić Holandii odszkodowanie za aresztowanie "Arctic Sunrise", statku pływajacego pod banderą holenderską, należącego do Greenpeace. Trybunał Arbitrażowy w Hadze wydał orzeczenie w sprawie wydarzenia, które miało miejsce w 2013 r.

25.08.2015, 07:53
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.